Produktionsplanerare, Taiga

Taiga är ett privatägt företag med 28 anställda. Huvudkontoret finns i Varberg. Företaget grundades 1982, är mycket innovativt och omsätter ca 110 MSEK. Affärsidén är att vara den ledande leverantören av funktionella klädsystem för arbete ute. Taiga är ett i branschen mycket känt varumärke med ett starkt varusortiment. Typiska kunder är ambulanssjukvård, rederier, kraftbolag, fjällräddning, kustbevakning, räddningstjänst, polis och militär etc.

Vi är inne i en spännande fas där vi satsar på utveckling i Sverige och Europa. Läs mer om oss på www.taiga.se

Produktionsplanerare

Vill du vara med och utveckla en ledande leverantör av funktionella klädsystem i Sverige och internationellt?

Vi är i en expansionsfas och behöver utöka vårt produktionsteam. Därför söker vi nu ytterligare en produktionsplanerare, vars huvuduppgift blir att planera vår produktion av klädsystem. Basen för vår produktion finns idag i Europa.

Din roll inkluderar:

  • Produktionsplanering
  • Planering av materialinköp
  • Lagerbevakning & uppföljning
  • Forecast och analyser av lager och försäljning
  • Bevakning av leveranser från produktionsenheter & leverantörer
  • Upprätthålla löpande kontakter med produktionsenheter & leverantörer
  • Besök hos produktionsenheter & leverantörer

Allmän beskrivning av arbetet

För att lyckas i din roll som vår produktionsplanerare är det en fördel om du har erfarenhet av tidigare produktionsplanering av både spekulativ och orderstyrd karaktär, att du vågar ta egna beslut och har en stark logisk förmåga. Du måste tycka om att ha många bollar i luften samtidigt och vara flexibel i ditt arbetssätt. Du skall kunna planera inköp av produktion, säkerställa leveranstider och kvalitet samtidigt som du i samarbete med säljteamet skapar produktionsplanering för att kunna tillgodose våra kunders specifika behov. Engelska är en självklarhet, tyska ses som en merit. Du kan räkna med ca 10 resdagar om året för besök hos våra underleverantörer i Sverige och utlandet.

Taiga erbjuder ett spännande och mångsidigt jobb med hög grad av frihet under ansvar. Du kommer att jobba i en positiv miljö i en verksamhet med stark tillväxt med många spännande utmaningar. Din placeringsort är i Varberg.

Arbetsuppgifter under första tiden:

  • Introduktionsprogram – om Taiga
  • Utbildning och kunskapsinhämtning fokuserat på produktionsplanering

Arbetsuppgifter efter första tiden:

  • Fortsatt utbildning och kunskapsinhämtning fokuserat på produktionsplanering
  • Gradvis övertagande av ”dina” arbetsuppgifter

Din behörighet:

  • B-körkort
  • Affärsspråket är svenska och engelska. Därför krävs det goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligen och skriftligen.Tyska är meriterande.
  • Erfarenhet från planering av produktion inom konfektion är mycket meriterande men inget absolut krav

Start:             Snarast, men med hänsyn tagen till uppsägningstid.
Omfattning:  Heltid.
Placering:     Bostadsort på ett rimligt pendlingsavstånd till vårt huvudkontor i Varberg.              Lön:               Fast lön enligt överenskommelse med Taiga

Frågor om tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Roger Gustafsson på 0707-14 70 09 på ultimatrekrytering.se.

Tjänsten kommer att tillsättas så fort rätt person hittats. Skicka gärna in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande.

 

 

 

Biträdande rektor, Victoriaskolan

Victoriaskolan i Göteborg drivs av en ekonomisk förening och är en centralt belägen fristående grundskola. Vi erbjuder undervisning från förskoleklass till årskurs 9 och läser i enlighet med svensk läroplan. Det finns inga privata vinstintressen och eventuellt överskott förs tillbaka till skolverksamheten.

 Vår vision är:

Göteborgs bästa grundskola – förstahandsvalet i centrala Göteborg.

Biträdande rektor

Då en av våra Biträdande rektorer valt att gå vidare behöver vi nu någon som ersätter henne.

Vi söker därför dig med rätt bakgrund, som vill vara med och stimulera elevernas nyfikenhet och lust att lära samt att få dem att utvecklas på bästa sätt utifrån sina förutsättningar.

Arbetsuppgifter

Du ingår i ledningsgruppen för skolan och tillsammans med övrig skolledning har du stor möjlighet att påverka och bedriva skolutveckling. Arbetsuppgifterna kommer att bestå av personalansvar, administrativt arbete samt utvecklingsarbete.

Utöver ledningsgruppen är du också en del av skolans EHT, medverkar på arbetslagsmöten, föräldramöten, elevråd samt möten med våra förstelärare.

Du kommer att ha ansvar för förskoleklass och årskurserna 1-3, det vill säga 8 klasser med 24 elever per klass samt fritids, som består av 6 stycken avdelningar med ca 30 elever på varje. Det är viktigt att ha ett nära ledarskap med såväl pedagoger, elever som vårdnadshavare.

Bakgrund och utbildning

Vi söker dig som har en lärarutbildning eller annan relevant pedagogisk högskoleutbildning. Erfarenhet av tidigare rektorsuppdrag samt rektorsutbildning är meriterande, likaså IKT-kunskap.

Egenskaper

Som ledare har du en tydlig drivkraft att arbeta för hög måluppfyllelse och vill arbeta nära skolans elever och medarbetare. Vi söker dig som tänker nytt och trivs i en miljö i ständig utveckling. Du kan kommunicera internt och externt på ett sätt som skapar delaktighet och värdefull samverkan. Du arbetar långsiktigt, strategiskt och ser helheten.

Som person är du självständig, trygg i ditt ledarskap och prestigelös i ditt arbetssätt. Du skapar engagemang och använder din kreativitet till att bli handlingskraftig. Du har en analytisk förmåga och är lösningsorienterad.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och en självklarhet är att du brinner för att arbeta inom en friskola och att dela dess värderingar och visioner.

Start:

Omgående men med hänsyn till eventuell uppsägningstid osv.

Omfattning:

Heltid

Plats:

Centrala Göteborg

Lön:

Enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdatum:

2018-10-08

Ansökningstiden löper alltså ut den 8 oktober, men intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Skicka därför in din ansökan omgående.

Denna rekrytering genomförs av Ultimatrekrytering.se men du kommer att anställas av Victoriaskolan.

OBS!

 Eventuella frågor kring rekryteringsprocessen hänvisas till Rekryteringskonsult Roger Gustafsson på 0707-14 70 09. Du kan också gå in på www.victoriaskolan.se för att få mer information om skolan.

Servicetekniker ARNAB

Arnab Kran & Lift AB söker en Servicetekniker

Arnab Kran & Lift AB är ett företag som säljer och servar mobilkranar. Vi har funnits sedan början av 1990-talet. Till en början köpte och sålde vi även andra maskiner men sedan 2004 är siktet inställt helt på mobilkranar.

Arnab ligger i Kungälv, strax norr om Göteborg. Vi tycker det är en bra utgångspunkt för försäljning i hela Sverige.

Tadano är en världsledande tillverkare av mobilkranar som tar ansvar för miljömässigt och ett socialt ansvar i sin produktion. Det gillar vi.

Vi säljer vi även UNIC minikranar – smidiga kranar för tunga lyft inomhus och i trånga utrymmen.

För att möta dagens efterfrågan på service och reparation samt för att bygga vidare inför framtiden, behöver vi nu anställa Servicetekniker.

Arbetet består av felsökning och reparation av mobilkranar, mestadels ute hos våra kunder i Sveriges avlånga land. Därför söker vi dig som har en teknisk utbildning och är intresserad av el, hydraulik och mekanik och kan arbeta självständigt och har minst B-körkort. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi erbjuder dig ett positivt och välkomnande arbetsklimat. Företagskulturen hos oss på Arnab präglas av god gemenskap. Det innebär att vi hjälper varandra där det behövs och vi alla jobbar för ett gott kamratskap. Hos oss är det högt i tak där vi tillåter varandra att tycka och tänka. Som Servicetekniker arbetar du både självständigt ute i fält, men också nära samarbete med övriga medarbetare i företaget.

Generella arbetsuppgifter:

Arbetet består huvudsakligen av arbete ute i fält, men det kan även komma, beroende på din bostadsort, att bestå av arbete i vår servicehall i Rollsbo industriområde i Kungälv. Arbetsuppgifterna är felsökning och reparation av mobilkranar.

Arbetsuppgifter under första tiden:

  • Introduktion av våra medarbetare, administrativa rutiner och arbetsverktyg
  • Tillsammans med en av våra erfarna Servicetekniker kommer du genom felsökning och reparation av mobilkranar i fält introduceras i Tadanos och UNICs maskiner. Beroende på din tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter kommer denna utbildningsfas att hålla på tills du klarar att arbeta på egen hand

Arbetsuppgifter efter första tiden, beroende på din erfarenhet:

  • Utbildning sker internt och hos Tadano mobilkranar i Tyskland
  • Du kommer i denna utvecklingsfas att på egen hand skickas ut på service- och reparationsuppdrag som motsvarar din utbildnings- och erfarenhetsnivå

Arbetsuppgifter längre fram, beroende på din erfarenhet:

  • Service, felsökning och reparation av mobilkranar i fält hos våra kunder
  • Etablering av egna kundkontakter
  • Vidareutbildning sker fortlöpande med 1 – 2 veckor om året hos vår leverantör Tadano

Din behörighet

  • Fordonsmekanisk utbildning eller liknande
  • Erfarenhet och kunskaper inom el, felsökning med instrument, hydraulik och mekanik är mycket meriterande
  • Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom yrkesområdet
  • B körkort

 Dina personliga egenskaper

  • Då du ofta kommer att ha ständig kontakt med våra kunder lägger vi stor vikt vid din sociala kompetens
  • Då vi arbetar både självständigt och till viss del i grupp så är det lika viktigt att vara initiativrik och självgående som att ha en god förmåga till samverkan

Annat

Vi söker i första hand personer med rätt utbildning med minst några års bransch- och yrkeserfarenhet. Men även personer med rätt inställning och med en något lägre erfarenhets- och kunskapsnivå kan vara aktuella för en anställning hos oss. Genom att du kommer att få arbeta med kompetenta och erfarna medarbetare erbjuder vi dig varierande arbetsuppgifter samt yrkesmässiga utvecklingsmöjligheter.

Att arbeta som Servicetekniker hos oss innebär också att du får träffa många nya platser och människor. Arbetsuppgifterna är mycket omväxlande och stimulerande. När ett arbete är klart kommer det snart ett nytt uppdrag, och det ena är inte det andra likt. Arbetet innebär en stor personlig frihet under eget ansvar.

Då jobbet kräver rörlighet och resor behöver du ha ett B körkort. På företaget använder vi oss av firmabilar med ordentlig verkstadsutrustning.

Start:               Snarast, men med hänsyn tagen till uppsägningstid.
Omfattning:    Heltid.
Placering:       Din bostadsort bör vara någonstans i Mälardalen, Västkusten eller en bit ner i                                      Småland.
Lön:               Fast lön enligt överenskommelse med Arnab Kran & Lift AB.

Klicka på bilden för att se en kort film om jobbet

Klicka på bilden för att se en kort film om jobbet

Denna rekrytering genomförs av Ultimatrekrytering/WebTest Sweden AB på uppdrag av Arnab Kran & Lift AB. Frågor om tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Roger Gustafsson på 0707-14 70 09.

Din ansökan vill vi ha senast den 30 september 2018, men tjänsten kommer att tillsättas så fort rätt person hittats. Skicka alltså in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande.