Produkt- och Produktionschef, Taiga

Taiga AB är ett ledande bolag inom branschen för högkvalitativa yrkeskläder. Taiga utvecklar och säljer yrkeskläder till många kunder inom flera av samhällets viktigaste funktioner så som Polis, Ambulans, Försvar och diverse räddningsorganisationer m.fl.  

Allt vi gör präglas av ett kompromisslöst fokus på kvalitet och med största omsorg för våra kunder och slutanvändare. Vi jobbar aktivt med hållbarhetsfrågor och söker ständigt innovativa vägar för att minska vårt miljöavtryck.

Sedan ett antal år tillbaka är vi på en framgångsresa som har fortsatt även i dessa tider. Vi genomför nu en omorganisation i syfte att öka möjligheterna till framtida tillväxt. Vi söker nu till vårt nya Produkt- & Produktionsteam en självklar ledare med de rätta kvalifikationerna. Vi erbjuder dig en positiv och öppen företagskultur i ett långsiktigt satsande familjeföretag där du kommer ha ett engagerat team på 14 personer att leda och utveckla.

Produkt- & Produktionschef

Om tjänsten

Inom din avdelning Produkt- och Produktion arbetar idag medarbetare med specialistinriktning på produktutveckling, produktionsplanering, lagerarbete samt sömnad och profilering.

Som Produkt- & Produktionschef har du ett övergripande budget- och personalansvar för avdelningen. Ditt ansvar sträcker sig bl.a. till att innefatta att produktutveckling och produktion sker tids- och resurseffektivt, med hög kvalitet och i linje med Taigas övergripande strategier och affärsidé.

Som Produkt- & Produktionschef är du del av Taigas ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD.

Arbetsuppgifter och ansvar är bl.a:

  • Budget- och personalansvar för Produkt- och Produktionsavdelningen
  • Leda avdelningen med ett tydligt, coachande, närvarande och uppmuntrande ledarskap
  • Ledningsgruppsarbete
  • Ansvar för produktutveckling med rätt kvalitet i rätt tid och med kunden i fokus
  • Bygga upp och planera för en god och hållbar produktionskapacitet över lång tid
  • Minimera leveranstider
  • Ansvar för att Taiga håller rätt lager
  • Förhandlingsansvar med producenter och leverantörer
  • Kontakt med producenter, leverantörer och kunder

Jobbet innebär en del utlandsresor till såväl befintliga som potentiella producenter, leverantörer och kunder. För att lyckas och trivas är det en förutsättning att du gillar att resa och vara i rörelse.

Din behörighet

  • Erfarenhet från konfektionsbranschen är mycket meriterande
  • Affärsspråken är både svenska och engelska. Därför krävs det goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligen och skriftligen. Språkkunskaper i tyska är meriterande men inget absolut krav
  • Goda referenser och erfarenhet av rollen som chef och ledare

Dina personliga egenskaper

  • Du har ett gott affärsmannaskap och moderna ledaregenskaper
  • Du får andra att växa och utvecklas
  • Du gillar att jobba i team och har ett coachande förhållningssätt
  • Du är positiv och lösningsfokuserad
  • Du är mer strategisk än operativ
  • Du är trygg och stabil
  • Du vågar fatta beslut, ibland även de obekväma
  • Du är en skicklig förhandlare
  • Du är tydlig, kommunikativ och har lätt att få med dig andra
  • Du är målfokuserad och har en vilja att vinna
  • Du är nyfiken och förändringsbenägen
  • Du har goda intentioner och vill väl

    Start
  • Tjänsten är idag vakant och kan därför tillsättas snarast men med hänsyn tagen till ev. uppsägningstid.

Omfattning
Heltid

Placering
På Taigas huvudkontor i Varberg.

För att klara arbetssituationen krävs det att du bor på ett rimligt pendlingsavstånd till vårt huvudkontor i Varberg.

Lön
Fast lön enligt överenskommelse

Övriga förmåner
Förmånsbil, friskvårdsbidrag, vinstdelningssystem m.m.

Denna rekrytering genomförs av Ultimatrekrytering/WebTest Sweden AB på uppdrag av Taiga AB.
Frågor om tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Roger Gustafsson på 0707-14 70 09.
Din ansökan vill vi ha senast den 15 augusti 2020 men tjänsten kommer att tillsättas så fort rätt person hittats.
Skicka gärna in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande.

Facklig representant på Taiga är Helena Adonis, kontaktas via helena.adonis@taiga.se

Taiga är ett innovativt företag som satsar för framtiden. Vi utvecklar och säljer funktionella klädsystem för professionella användare.
Företaget är privatägt med 34 anställda och med ca 120 miljoner kronor i omsättning.
Huvudkontoret ligger i Varberg. Taiga är inne i en spännande fas där vi satsar på utveckling i såväl Sverige som på exportmarknader.
Läs mer om oss på www.taiga.se

Servicetekniker, Västra och Mellersta Sverige

Arnab Kran & Lift AB söker en Servicetekniker

Arnab Kran & Lift AB är ett företag som säljer och servar mobilkranar. Vi har funnits sedan början av 1990-talet. Till en början köpte och sålde vi även andra maskiner men sedan 2004 är siktet inställt helt på mobilkranar.

Arnab ligger i Kungälv, strax norr om Göteborg. Vi tycker det är en bra utgångspunkt för försäljning i hela Sverige.

Tadano är en världsledande tillverkare av mobilkranar som tar ansvar för miljömässigt och ett socialt ansvar i sin produktion. Det gillar vi.

Är du ung, hungrig och tycker om att resa och röra på dig?

Vi behöver förstärka vårt team med en Servicetekniker som kommer att serva Västra/Södra Sverige. Din ålder spelar egentligen ingen roll. Men du måste vara flexibel och kunna resa med kort varsel. Jobbet innebär mycket frihet under ansvar. Har du rätt bakgrund och rätt inställning kommer du att få utbildningar i Tadanos fabrik nere i Tyskland. Låter det lockande?


Arbetet består av felsökning och reparation av mobilkranar, mestadels ute hos våra kunder i Sveriges avlånga land. Därför söker vi dig som har en teknisk utbildning och är intresserad av el, hydraulik och mekanik och kan arbeta självständigt och har minst B-körkort. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi erbjuder dig ett positivt och välkomnande arbetsklimat. Företagskulturen hos oss på Arnab präglas av god gemenskap. Det innebär att vi hjälper varandra där det behövs och vi alla jobbar för ett gott kamratskap. Hos oss är det högt i tak där vi tillåter varandra att tycka och tänka. Som Servicetekniker arbetar du både självständigt ute i fält, men också nära samarbete med övriga medarbetare i företaget.

Generella arbetsuppgifter:

Arbetet består huvudsakligen av arbete ute i fält, men det kan även komma, beroende på din bostadsort, att bestå av arbete i vår servicehall i Rollsbo industriområde i Kungälv. Arbetsuppgifterna är felsökning och reparation av mobilkranar.

Arbetsuppgifter under första tiden:

  • Introduktion av våra medarbetare, administrativa rutiner och arbetsverktyg
  • Tillsammans med en av våra erfarna Servicetekniker kommer du genom felsökning och reparation av mobilkranar i fält introduceras i Tadanos maskiner. Beroende på din tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter kommer denna utbildningsfas att hålla på tills du klarar att arbeta på egen hand

Arbetsuppgifter efter första tiden, beroende på din erfarenhet:

  • Utbildning hos Tadano mobilkranar i Tyskland
  • Du kommer i denna utvecklingsfas att på egen hand skickas ut på service- och reparationsuppdrag som motsvarar din utbildnings- och erfarenhetsnivå

Arbetsuppgifter längre fram, beroende på din erfarenhet:

  • Service, felsökning och reparation av mobilkranar i fält hos våra kunder
  • Etablering av egna kundkontakter

 Din behörighet

  • Fordonsmekanisk utbildning eller liknande
  • Erfarenhet och kunskaper inom el, felsökning med instrument, hydraulik och mekanik är mycket meriterande
  • Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom yrkesområdet
  • B körkort

Dina personliga egenskaper

  • Då du ofta kommer att ha ständig kontakt med våra kunder lägger vi stor vikt vid din sociala kompetens
  • Då vi arbetar både självständigt och till viss del i grupp så är det lika viktigt att vara initiativrik och självgående som att ha en god förmåga till samverkan

Annat

Vi söker i första hand personer med rätt utbildning med minst några års bransch- och yrkeserfarenhet. Men även personer med rätt inställning och med en något lägre erfarenhets- och kunskapsnivå kan vara aktuella för en anställning hos oss. Genom att du kommer att få arbeta med kompetenta och erfarna medarbetare erbjuder vi dig varierande arbetsuppgifter samt yrkesmässiga utvecklingsmöjligheter.

Att arbeta som Servicetekniker hos oss innebär också att du får träffa många nya platser och människor. Arbetsuppgifterna är mycket omväxlande och stimulerande. När ett arbete är klart kommer det snart ett nytt uppdrag, och det ena är inte det andra likt. Arbetet innebär en stor personlig frihet under eget ansvar.

Då jobbet kräver rörlighet och resor behöver du ha ett B körkort. På företaget använder vi oss av firmabilar med ordentlig verkstadsutrustning.

Videoklipp om jobbet:

Vi söker servicetekniker!

Är du sugen på att jobba hos oss? Tipsa gärna dem du tror passar. Vi har ett spännande jobb på gång! Vi söker dig som har en teknisk utbildning och är intresserad av el, hydraulik och mekanik och kan arbeta självständigt och har minst B-körkort.

Publicerat av Arnab Torsdag 6 september 2018

Start:               Snarast, men med hänsyn tagen till uppsägningstid.
Omfattning:    Heltid.
Placering:       Din bostadsort bör vara någonstans på Västkusten eller en bit ner i Småland.

Lön:                 Fast lön enligt överenskommelse med Arnab Kran & Lift AB.

Denna rekrytering genomförs av Ultimatrekrytering/WebTest Sweden AB på uppdrag av Arnab Kran & Lift AB. Frågor om tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Roger Gustafsson på 0707-14 70 09.

29 februari 2020, men tjänsten kommer att tillsättas så fort rätt person hittats. Skicka alltså in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande.

Uppdragsledande Mät- och kartingenjör

Hovås Mätkonsult AB söker en Uppdragsledande Mät- och kartingenjör till området Göteborg

Hovås Mätkonsult AB är ett Mät- och karttekniskt företag som startades 2006. Huvudkontoret ligger, Göteborg, vi finns på 3 platser och vi är totalt 10 anställda.

Våra kunder återfinns till stora delar inom bygg och anläggningsbranschen där vi levererar tjänster genom hela byggprocessen, från planering till dokumentation. I kedjan för kommunernas samhällsplanering levererar vi tjänster inom MBK och GIS. Andra kunder som vi ofta hjälper med olika typer av uppdrag är kyrkoförsamlingar, statliga verk, bostadsbolag, andra tekniska konsultföretag och arkitekter. Privatpersoner är också en stor kundgrupp. Några av de tjänster vi erbjuder till våra kunder är grundkartor, nybyggnadskartor, utsättningar, projekteringsmätning, avvägningar m.m. Inom GIS kan vi hjälpa till med olika tillämpningar och analyser.

Vi söker dig som har minst 10 års erfarenhet av att upprätta nybyggnadskartor, grundkartor och projektritningar.

För att möta dagens stora efterfrågan för de konsulttjänster vi erbjuder, samt för att bygga vidare inför framtiden, behöver vi nu anställa en MBK Ingenjör med erfarenhet av projekt- och arbetsledning, eller som vill gå vidare i karriären genom att få en arbetsledande och koordinerande roll.

Vi erbjuder dig ett positivt och välkomnande arbetsklimat. Vi är ett välkänt varumärke i branschen och du kommer att få arbeta med vår egna framtagna arbetsmetodik i framställningsprocessen för våra kartprodukter. Företagskulturen hos oss på Hovås Mätkonsult AB präglas av god gemenskap och en trevlig arbetsmiljö. Det är också högt i tak där vi tillåter varandra att tycka och tänka. Vi arbetar både självständigt och i nära samarbete med våra medarbetare i företaget, i första hand på egna kontoret, men också mellan våra andra kontor. Det innebär att vi hjälper varandra där det behövs och vi alla jobbar för ett gott kamratskap.

Generella arbetsuppgifter:

Arbetet består av ca 50 % arbete ute i fält och 50 % på kontoret, då mestadels vid datorn. Arbetsuppgifterna är att till stor del att upprätta nybyggnadskartor, grundkartor och projekteringsritningar men också andra uppgifter som gränsutvisningar, utsättningar m.m.

Samtidigt handleder du våra Mätkonsulter och koordinerar pågående projekt.  Då vi är ett mindre företag hjälps vi alla åt med det som behöver göras.

Arbetsuppgifter under första tiden:

  • Introduktion av våra administrativa rutiner och arbetsverktyg

Arbetsuppgifter efter första tiden, beroende på din erfarenhet:

  • Egna kundkontakter
  • Granskning och leverans av uppdrag
  • Upprättande av våra kartprodukter
  • Mätning och utsättning i fält
  • Vid behov, handledning av våra Mätkonsulter

 Din behörighet

  • Kart-/mätteknisk utbildning på högskolenivå alternativt yrkesutbildning
  • Flera års erfarenhet inom yrkesområdet mätning och kartering är mycket meriterande
  • Erfarenhet av den kommunala MBK verksamheten är ett plus
  • Erfarenhet av arbets- och projektledning är mycket meriterande
  • B körkort

Dina personliga egenskaper

  • Då du ofta kommer att ha kontakt med våra kunder lägger vi stor vikt vid din sociala kompetens
  • Då vi arbetar både självständigt och i grupp så är det lika viktigt att vara initiativrik och självgående som att ha en god förmåga till samverkan

Annat

Vi söker i första hand en person med rätt utbildning med flera års yrkeserfarenhet inom mätning och arbetsledning. Men även personer med MBK erfarenhet och som har rätt inställning när det gäller att gå vidare i karriären med arbets- och projektledning kan vara aktuella för en anställning hos oss.

Genom att du kommer att få arbeta med en mix av erfarna människor samt medarbetare som kommit igång men som kan behöva lite handledning av en mer erfaren person erbjuder vi dig varierande arbetsuppgifter samt yrkesmässiga utvecklingsmöjligheter.

Att arbeta som Arbetsledande Mät- och kartingenjör hos oss innebär också att du får träffa många nya människor och skapa nya bekantskaper genom ditt arbete.

På vår arbetsplats är arbetsuppgifterna mycket omväxlande och stimulerande. När ett arbete är klart kommer det snart ett nytt uppdrag, och det ena är inte det andra likt.

Då jobbet kräver rörlighet och resor behöver du ha ett B körkort. På företaget använder vi oss av firmabilar. Använder du egen bil i arbetet utgår milersättning.

Start:              Snarast, men med hänsyn tagen till uppsägningstid.
Omfattning:   Heltid.
Placering:      Göteborg.
Lön:                Fast lön enligt överenskommelse med Hovås Mätkonsult AB.

Denna rekrytering genomförs av Ultimatrekrytering/WebTest Sweden AB på uppdrag av Hovås Mätkonsult AB. Frågor om tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Roger Gustafsson på 0707-14 70 09.

Din ansökan vill vi ha senast den 31 mars 2020, men tjänsten/tjänsterna kommer att tillsättas så fort rätt person hittats. Skicka alltså in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande.