Redovisningsekonom/Samordnare, Caravan Mill AB

Caravan Mill AB söker en Redovisningsekonom/Samordnare

Caravan Mill AB är ett entreprenadföretag och familjeföretag som startades 1993. Huvudkontoret ligger i Rådene, Skövde kommun och industrilokaler med verkstäder finns i Rådene samt i Skultorp. I dagsläget har bolaget ett 10 tal anställda. Företaget som driver tung mobil industri, arbetar runt om i Sverige och har dessutom en bergtäkt i Småland. Bolaget omsätter ca 30 miljoner kronor.

För att klara företagets ekonomiska redovisning och de administrativa sysslorna, samt för att avlasta företagets VD, behöver vi nu anställa en Redovisningsekonom/Samordnare på heltid.

Generella arbetsuppgifter:

Arbetet består av att:

  1. Sköta företagets ekonomiska redovisning och allt det som behöver göras inom den ekonomiska avdelningen
  2. Diverse administrativa och logistiska arbetsuppgifter

Fördelningen i tid mellan punkt 1 och 2 ovan är ungefär 50/50. Det är vanligt förekommande att till exempel materiel och reservdelar behöver köras ut till våra maskiner och arbetsplatser med kort varsel. För att klara jobbet måste du tycka om att arbeta i ett högt tempo och med varierade arbetsuppgifter.

Du kommer att ta över allt ekonomiskt redovisningsarbete som vi tidigare har lagt ut på en redovisningsbyrå. För att vår VD och ägare till företaget skall få avlastning och kunna fokusera på annat arbete kommer dina arbetsuppgifter att utöver redovisningsarbetet att bestå av diverse logistiska och praktiska arbetsuppgifter. På så vis är den utannonserade tjänsten ett mycket självständigt jobb och kräver egen initiativförmåga.

Arbetsuppgifter under första tiden:

  • Introduktion av våra administrativa rutiner och arbetsverktyg
  • Du kommer att börja jobba som administrativt och logistiskt stöd åt VD och successivt läras upp på de administrativa och logistiska rutiner jobbet består av

Arbetsuppgifter efter första tiden, beroende på din erfarenhet:

  • Daglig bokföring
  • Löneredovisning
  • Betalning av fakturor
  • Fakturering
  • Momsredovisning
  • Påminnelser av obetalda fakturor
  • Resultatrapporter månadsvis
  • Offertskrivning
  • Framtagning av underlag till bokslut
  • Upprättande av bokslut – meriterande men ej ett krav
  • Redovisning gentemot myndigheter såsom: arbetsmiljökrav, industriella punktskatter mm.

 Din behörighet

  • Relevant utbildning
  • B körkort
  • Högskoleutbildning meriterande men inget krav
  • Utbildning i att upprätta bokslut meriterande men inget krav
  • Mycket goda IT kunskaper är ett krav
  • Erfarenhet av programvaran Fortnox är meriterande
  • Minst ett par års erfarenhet av att jobba med ekonomisk redovisning är ett krav

Annat

Vad består det administrativa och logistiska arbetet av?

  • Administration och uppföljning av och att vara samordnande i de projekt företaget arbetar med
  • Inköp av kontorsmaterial
  • Andra inköp av diverse slag
  • Föra ut- och in statistik på lagret
  • Lagerinventeringar
  • Vara behjälplig administrativt vid in och ut leveranser av gods
  • Arbetsplatsdokumentation

Erfarenheter

  • Minst ett par års erfarenhet av administrativt arbete är ett krav
  • Att ha jobbat som ”spindeln i nätet” är meriterande
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
  • Goda kunskaper i att jobba digitalt

Dina personliga egenskaper

  • Då du även kommer att arbeta som samordnare så är det lika viktigt att vara initiativrik, självgående med ordningssinne som att ha en god förmåga till samverkan
  • Då du ofta kommer att ha kontakt med våra kunder lägger vi stor vikt vid din sociala kompetens
  • Engagemang och intresse för verksamhetsbranschen
  • Vi söker alltså någon med rätt utbildning med minst några års yrkeserfarenhet.

Start:               Snarast, men med hänsyn tagen till uppsägningstid
Omfattning:    Heltid
Placering:       Rådene, Skövde kommun

Lön:                 Fast lön enligt överenskommelse med Caravan Mill AB

Denna rekrytering genomförs av Ultimatrekrytering/WebTest Sweden AB på uppdrag av Caravan Mill AB. Frågor om tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Roger Gustafsson på 0707-14 70 09.

Din ansökan vill vi ha senast den 30 november 2020, men tjänsten kommer att tillsättas så fort rätt person hittats. Skicka alltså in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande.

Ledarskapsprogram, enkät Ultimatrekrytering

Ledarskapsprogram – enkätfrågor om dina styrkor, svagheter/utvecklingsbehov, möjligheter och hot

Denna enkät har att göra med frågor om dig i rollen som ledare och ditt eventuella personliga utvecklings- och träningsbehov. Att svara på enkäten är utan kostnad och görs helt förbehållslöst.

Självklart behandlar vi dina svar konfidentiellt.

OBS!

  1. När du kommer till första fönstret där du skriver in dina kontaktuppgifter finns det en fråga om; “Hur fick du reda på att detta jobb kunde sökas”. I denna ruta kan du t ex skriva vem du talat med och fått erbjudandet att besvara enkäten osv.
  2. Alla texter eller instruktioner som nämner något om “rekrytering” kan bortses ifrån då dessa inte är relevanta för ledarskapsutvecklingsenkäten.
  3. Om du vill kan du ladda upp ett CV eller annan fil, men detta är frivilligt och kan hoppas över. Likaså att lägga in din LinkedIn-profil är frivilligt.

När du besvarat samtliga frågor i enkäten kommer du att få ett mail med inloggningsuppgifter för att göra en personprofil-analys. Detta sista steg är helt frivilligt och du kan göras vid ett senare tillfälle om du hellre vill det. Du kan alltså besvara enkätfrågorna utan att  besvara personprofil-frågorna, som i så fall tar ca 30 minuter att göra.

OK, då är du välkommen att starta enkäten som är på 45 frågor och tar för de flesta ca 10-15 minuter.

Klicka på knappen nedan (Sök tjänsten) för att starta enkäten.

Använd lösenord: UltimatLedarenkät