Caravan Mill AB söker flera Servicetekniker/Mekaniker/Smeder

Caravan Mill AB är ett entreprenadföretag och familjeföretag som startades 1993. Huvudkontoret ligger i Rådene, Skövde kommun och industrilokaler med verkstäder finns i Rådene samt i Skultorp. Där byggs maskiner och jiggar för tillverkning av olika detaljer till maskiner i olika material. I dagsläget har bolaget ett 10 tal anställda. Företaget som driver tung mobil industri, arbetar runt om i Sverige och har dessutom en bergtäkt i Småland. Bolaget omsätter ca 30 miljoner kronor.

För att täcka företagets växande behov behöver vi nu anställa flera Servicetekniker, mekaniker och smeder på heltid.

Motiveras du av utmaningar och att få arbeta under frihet och ansvar? Tycker du om att utvecklas och att lära dig lösa nya problem genom att du ställs inför uppgiften? Är du en människa som känner heder och yrkesstolthet av att klara av uppgifterna som sällan är de samma dag efter dag

Vad består arbetena av?

  • Reparation av tunga fordon och maskiner
  • Elektronisk felsökning
  • Svetsning
  • Ritningsläsning
  • Dokumentation av utförda arbeten

 Din behörighet  

  • Relevanta utbildningar inom verkstadsteknik, svets, svagström, starkström, hydraulik, pneumatik, tunga fordon, skärande bearbetning
  • B körkort
  • C körkort mycket meriterande
  • Minst ett par års erfarenhet av flera av ovanstående arbeten är ett krav
  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
  • Tillräcklig förmåga att kunna läsa och förstå engelska manualer

Dina personliga egenskaper

  • Då du kommer att arbeta en hel del på egen hand är det viktigt att vara initiativrik, vara självgående ha ordningssinne och vara lösningsorienterad.
  • Då du ofta kommer att ha kontakt med våra kunder lägger vi stor vikt vid din sociala kompetens.
  • Engagemang och intresse för bolagets breda verksamhet.
  • Vi söker alltså någon med rätt utbildning med minst några års yrkeserfarenhet.

Arbetsuppgifter första tiden:

Den första tiden på jobbet kommer du att få lära känna företaget och hur vi jobbar.

Arbetsuppgifter efter ett par månader:

Allt eftersom du kommer in i rollen fortsätter du att jobba helt självständigt. Tiden det tar för dig att kunna jobba helt självständigt beror ju naturligtvis i hög grad på vad du har för tidigare erfarenheter.

Annat

Som du kan läsa nedan så söker vi folk med varierade kunskaper. Vi på Caravan Mill sysslar med väldigt mycket och en människa kan omöjligt vara bra eller erfaren på allt. Kanske finns det en yrkesroll och arbetsuppgifter som skulle kunna passa dig bra? Vill du söka så är du väldigt välkommen att göra det. Du kommer då att få besvara ett antal frågor för att vi skall få en bättre bild av dig och dina kunskapsområden.

Ansök genom att klicka på knappen Sök tjänsten.

Start:               Snarast, men med hänsyn tagen till uppsägningstid.
Omfattning:    Heltid.
Placering:       Rådene, Skövde kommun men resor inom Sverige vid vissa tillfällen kan förekomma.

Lön:                 Fast lön enligt överenskommelse med Caravan Mill AB.

Denna rekrytering genomförs av Ultimatrekrytering/WebTest Sweden AB på uppdrag av Caravan Mill AB. Frågor som har att göra med din ansökan besvaras av Rekryteringskonsult Roger Gustafsson på 0707-14 70 09.

Frågor om tjänsten besvaras av Servicetekniker Pierre Jakobsson på 0705–450 452, eller VD Peder Jakobsson på 0705–450 420.

Din ansökan vill vi ha senast den 28 februari 2021, men tjänsterna kommer att tillsättas så fort rätt person hittats. Skicka alltså in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande.

Nordenhams Revisionsbyrå AB i Kungälv söker revisionsmedarbetare

Nordenhams Revisionsbyrå AB har funnits sedan 1992 på Västra Gatan i Kungälv men har våra rötter i Fredrik Nordenhams Revisionsbyrå AB som funnits ända sedan 1900-talets första hälft. Vi har kunder över hela Sverige men de flesta finns i Kungälv, Göteborg och Stenungsundsområdet.

Nordenhams Revisionsbyrå AB har funnits sedan 1992 på Västra Gatan i Kungälv men har våra rötter i Fredrik Nordenhams Revisionsbyrå AB som funnits ända sedan 1900-talets första hälft. Vi har kunder över hela Sverige men de flesta finns i Kungälv, Göteborg och Stenungsundsområdet.

Genom åren har vi kontinuerligt vuxit, och fortsätter att växa, vilket innebär att vi i dag har ett stort antal kunder som efterfrågar våra tjänster. I dag är vi 10 medarbetare som jobbar med redovisning och tillhörande områden. 5 medarbetare arbetar nästan uteslutande med revision.

Vi är omtyckta, vi gillar hundar, vi är hälften kvinnor och hälften män och vi ger dig plats på scen.

Vi söker nu efter medarbetare som är intresserade av att jobba med revision

Generella arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna är beroende på din kunskapsnivå och erfarenheter. Är du revisionsmedarbetare reviderar du kundernas räkenskaper och förvaltning samt förbereder underlag för påskrivande revisor. Du är ofta granskningsansvarig och rapporterar till påskrivande revisor.

Egen kundstock av små- och medelstora bolag leder till eget ansvar vilket påskyndar din utveckling mot nya kunskapsnivåer. Du kan även hjälpa till med bokslut, årsredovisningar, deklaration, uppföljning av redovisning samt ekonomisk rådgivning för de klienter som du inte reviderar. Som del av ett lag med ekonomer, skatte- och redovisningsspecialister ger du kunderna det ekonomiska stödet för att driva och utveckla sina företag samt säkerställa riktigheten i redovisningen.

Vi kommer naturligtvis att erbjuda dig arbetsuppgifter som kommer att matcha din kunskapsnivå.

Fördelar med detta jobb och att jobba hos oss

Jobbet är omväxlande och självständigt, ingen arbetsdag är den andra lik. Du kommer i kontakt med olika branscher och företagsformer som kräver engagemang, noggrannhet och ansvarsinstinkt. Genom arbetsuppgifterna och utmaningarna kommer du att kunna få en bredare erfarenhet och kunna växa i rollen. Vår företagskultur präglas av omtänksamhet, kamratskap, stor hjälpsamhet och arbetsglädje. Även om vi har högt i tak så visar vi stor respekt mot varandra.

Erfarenheter

  • Du behöver ha en högskoleutbildning inom ekonomi
  • Minst något års erfarenhet av revisionsarbete är ett krav
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Dina personliga egenskaper

Du har ett öppet sinne och en medfödd prestigelöshet. Vi uppskattar tydlighet och att du står upp för dina åsikter. Det innebär att du har integritet och inger förtroende. Vi är ett växande, kontaktskapande företag där alla spelar sin roll, vilket innebär att du även bör vara utåtriktad, noggrann och kunna skapa goda relationer såväl internt som externt. Att gå från ord till handling är något vi värdesätter, vilket också är en naturlig konsekvens av det oberoende och entreprenörskap som sitter i våra väggar. Vi är ett gott lag med go’ stämning och starkt driv där vi hjälper varandra. Det är så vi vill ha det. Att gå till jobbet ska vara roligt. En väldigt enkel ekvation.

Start:               Snarast, men med hänsyn tagen till uppsägningstid
Omfattning:    Heltid
Placering:       Kungälv

Lön:                 Fast lön enligt överenskommelse med Nordenhams Revisionsbyrå AB

Denna rekrytering genomförs av Ultimatrekrytering/WebTest Sweden AB på uppdrag av Nordenhams Revisionsbyrå AB. Frågor om tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Roger Gustafsson på 0707-14 70 09.

För mer info besök gärna: www.nordenham.se

Din ansökan vill vi ha senast den 31 januari 2021, men tjänsten/tjänsterna kommer att tillsättas så fort rätt person hittats. Skicka alltså in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande.

Lundberg & Associates AB

Vi söker en Jurist

Lundberg & Associates är en Juristbyrå som startades av Cathrin Lundberg 2017 och specialiserar sig inom affärsjuridik. I dag är vi två Jurister som jobbar i verksamheten. Vårt affärskoncept är att göra juridiken tillgänglig, förståelig och att alltid vara nåbara. Det som utmärker vårt sätt att arbeta är att finna enkla och smidiga lösningar på problem och i konfliktsituationer. Vissa ärenden kan vara komplexa, och andra enklare. Oavsett vad saken gäller så strävar vi alltid efter att på enklaste sätt finna en kostnadseffektiv lösning på kundens problem.

Genom ett mycket stort internationellt kontaktnät får vi in många förfrågningar om juridisk hjälp. Vi står därför inför en fortsatt utveckling och expansion av vår verksamhet. Det vi i första hand och under närmaste tiden inriktar oss på är att bli större på den svenska marknaden för att kunna bemöta alla förfrågningar vi får.

Det vi söker

Är du en erfaren jurist eller i början av din karriär och söker en arbetssituation där du får jobba med det du brinner för under frihet och ansvar? Då kan du som läser detta ha hamnat rätt. För hos oss är leveranser och deras kvalitet det viktigaste!

Vi är ett mindre företag, därför är beslutsvägarna korta och du behöver aldrig vänta länge innan du för svar eller hjälp på interna frågor. Vi söker just nu är alltså en jurist som vill jobba med oss i vårt koncept.

Arbetsuppgifter under första tiden

Du kommer att få sätta dig in i vårt företagstänk och våra arbetsverktyg genom Cathrin Lundberg som du kommer att vara i ständig daglig kontakt med.

Arbetsuppgifter efter en viss inkörningsperiod

Allt eftersom du kommer in i din roll och din arbetssituation kommer du att jobba med egna juridiska uppdrag. Beroende på ditt kontaktnät och på din förmåga att anskaffa nya uppdrag kommer du att ges frihet att jobba med detta men vi på byrån får också löpande in uppdrag för dig att arbeta med. På sikt kommer det ju sannolikt bli så att du kommer att ha återkommande kunder och uppdrag.

Annat

Anställningsform: Fast anställning

Start: Efter överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Bostadsort, beroende på vad du bor

Lön:  Fast lön och provision enligt överenskommelse

För mer information om tjänsten kontakta David Lundberg på 070-355 75 48.



Ansökan

Frågor som har att göra med din ansökan besvaras av Rekryteringskonsult Roger Gustafsson på 0707-14 70 09.

Tjänsten kommer att tillsättas så fort rätt person hittats. Skicka alltså in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande. Vi tar inte emot ansökningar per email. Ansökan lämnas enbart genom att söka på denna sida.

Ledarskapsprogram, enkät Ultimatrekrytering

Ledarskapsprogram – enkätfrågor om dina styrkor, svagheter/utvecklingsbehov, möjligheter och hot

Denna enkät har att göra med frågor om dig i rollen som ledare och ditt eventuella personliga utvecklings- och träningsbehov. Att svara på enkäten är utan kostnad och görs helt förbehållslöst.

Självklart behandlar vi dina svar konfidentiellt.

OBS!

  1. När du kommer till första fönstret där du skriver in dina kontaktuppgifter finns det en fråga om; “Hur fick du reda på att detta jobb kunde sökas”. I denna ruta kan du t ex skriva vem du talat med och fått erbjudandet att besvara enkäten osv.
  2. Alla texter eller instruktioner som nämner något om “rekrytering” kan bortses ifrån då dessa inte är relevanta för ledarskapsutvecklingsenkäten.
  3. Om du vill kan du ladda upp ett CV eller annan fil, men detta är frivilligt och kan hoppas över. Likaså att lägga in din LinkedIn-profil är frivilligt.

När du besvarat samtliga frågor i enkäten kommer du att få ett mail med inloggningsuppgifter för att göra en personprofil-analys. Detta sista steg är helt frivilligt och du kan göras vid ett senare tillfälle om du hellre vill det. Du kan alltså besvara enkätfrågorna utan att  besvara personprofil-frågorna, som i så fall tar ca 30 minuter att göra.

OK, då är du välkommen att starta enkäten som är på 45 frågor och tar för de flesta ca 10-15 minuter.

Klicka på knappen nedan (Sök tjänsten) för att starta enkäten.

Använd lösenord: UltimatLedarenkät